piątek, 3 września 2010

zieleń raz jeszcze

Witam
Różne odcienie zieleni to nie tylko wojskowe uniformy pokazane na blogu Mr.V Tredny kolorystyczne J/Z 2010-2011 cz.2/4 - Zieleń..., lecz również "leśne" klimaty. Takie jest też moje dzisiejsze zestawienie szmatek.
Podstawą jest myśliwska marynarka/kurtka typu kardigan starannie uszyta z doskonale wyprawionej na zamsz skóry. Kolor prawie czarny z przebłyskami szmaragdowej zieleni. Oczywiście nie brakuje klimatycznych dodatków jak: guziki z rogu, czy aplikacje w formie liści dębu. Jest dość obszerna i równie dobrze można ją zakładać na gruby wełniany sweter.
Tym razem jest to wełniana bluza w kratę z Bison Club Scandinavia. Dodatkowe wykończenie to tekstylny kołnierzyk, obszerne łaty i forma pagonów. Też dość luźna i obszerna.
Kardiganową kurtkę w przypadku gorszej pogody można zapinać wysoko pod szyją chroniąc się przed chłodem, zimnym wiatrem, wilgocią i mgłą
Oba te elementy garderoby tzn. kurtka i bluza są w odcieniach "zimnej" zieleni z przewagą niebieskiego koloru.

 

Pod bluzę doszła lniana koszula w kolorze khaki zapięta na ostatni guzik, co dało szansę założenia "bolo tie" z wilkiem, oraz brązowego szaliczka/apaszki. Spodnie z grubszego bawełnianego drelichu, również luźniejsze co daje szansę dołożenia ocieplacza pod spód jak już dojdzie do mrozów.
Na nogach buty/sztyblety Timberlanda wykonane w wersji poniekąd trekkingowej z odpowiednią podeszwą, oraz uszyte ze specjalnie wyprawianej skóry dającej szansę na nieprzemakalność w rozsądnym czasie. Oczywiście to nie są kalosze, ani buty do górskich wędrówek.

 

Do "ocieplenia" wizerunku służą ciemnopomarańczowe skarpetki, żółte rękawiczki z koźlej skóry i żółto-pomarańczowa poszetka.
Widoczny na zielonym filcowym kapeluszu, niebiesko-żółty znaczek jest logo niemieckich flisakó zajmujących się spławem drewna. Taki pojedynczy element jest do zaakceptowania - szczególnie, że swojego czasu przez kilka lat odtwarzałem spław drewna na Odrze z polskimi flisakami z Ulanowa.

 

Nową rzeczą, nabytkiem z dnia wczorajszego jest skórzana torba z paskiem na ramię w kształcie przypominająca "raportówkę", tzn. jest bardziej rozbudowana w pionie niż poziomie jak nie przymierzając torba listonosza.



Życzę wszystkim udanego i słonecznego weekendu.

pozdr.Vslv


p.s. uprzedzając/wzmacniając ewentualne komentarze - dzisiejszy zestaw nie jest wzorem "slimowatości" - wprost przeciwnie jest luźny, workowaty i komfortowy :)))

p.s.2 do komentarza Mosze w tym temacie:


Ładne, spokojne połączenie zielonego z innymi kolorami. Proszę jednak zwrócić uwagę, że o ile w szarości, czernie czy odcienie granatu (ew. z niebieskim) mężczyzna może się ubrać i wyglądać świetnie, to zestawu opartego wyłącznie na zieleniach jakoś nie potrafię sobie wyobrazić. No tak - poza mundurem.


Zestaw oparty wyłącznie na zieleniach jest wyobrażalny, wręcz pożądany na obchody Dnia Św.Patryka - wtedy zagra i będzie na miejscu :))))
Image Hosted by ImageShack.us

12 komentarzy:

  1. Witam!
    Skąd jeśli można zapytać bierze te kapelusze ?Ja od dłuższego czasu szukam czegoś w polskich sklepach ale pozostaje mi się zadowolić h&m'owską ofertą (dosyć skromną zarówno pod względem jakości jak i wyboru)natomiast Pan jest chyba w posiadaniu ogromnej ilości kapeluszy ...
    pozdrawiam
    Marcelo
    P.S.
    Proszę mi wybaczyć upierdliwość co do 'slimowatości' ale tak jakoś mam ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Nowa torba jest świetna. Właściwie zawsze podobają mi się Twoje dodatki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    #Marcelo - "take it easy", gdybym miał problemy z akceptacją różnych komentarzy, to wzorem niektórych innych "szafiarskich" blogów wprowadziłbym cenzurę i selektywny dobór komplementów. Wprost przeciwnie wszelkie uwagi pozwalają mi bardziej krytycznie spojrzeć na to co robię i ubieram. Zresztą niemałą część uwag wprowadzam w życie. Gdy mam odmienne zdanie to po prostu piszę o tym.
    Aktualnie posiadam cztery kapelusze - przy średnich wydatkach i oczekiwaniu akceptowalnej jakości, mogę zasugerować polską firmę Polkap ze Skoczowa Raczej nie prowadzą sprzedaży internetowej, jednak w sklepie z męskimi kapeluszami można próbować zamówić wybrany model. Np. Galeria Handlowa Pod Arkadami w Warszawie ma w swojej ofercie kapelusze tej firmy.

    #Klamoty - torba rzeczywiście mi się udała. W dniu wczorajszym wybrałem się do jednego z bardzo rzadko odwiedzanych przeze mnie SH. Przedsięwzięcie w starym stylu ze stołami i stosami nie posegregowanych szmatek. Poszedłem tam właśnie aby poszukać wyrobów ze skóry: toreb, pasków itp.
    No i trafiłem tę torbę w bardzo dobrym stanie za jedyne 25 PLN, oraz kilka ciekawych skórzanych pasków, m.in. oryginalnego Timberlanda za 4 PLN. Właśnie w ten sposób "gromadzę" większość dodatków.

    pozdr.Vslv

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładne, spokojne połączenie zielonego z innymi kolorami. Proszę jednak zwrócić uwagę, że o ile w szarości, czernie czy odcienie granatu (ew. z niebieskim) mężczyzna może się ubrać i wyglądać świetnie, to zestawu opartego wyłącznie na zieleniach jakoś nie potrafię sobie wyobrazić. No tak - poza mundurem.

    Co do slim fit - ważne, żeby nie był za bardzo slim, bo przestanie być fit.

    mosze

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Mosze
    komentarz jako ps.2 w tym temacie. Masz rację, czysto zielony zestaw byłby dość trudny do realizacji. No chyba, że oparty na różnych odcieniach khaki.

    Co do slim&fit - tak zgadza się. Taki bardzo slim, a niekoniecznie fit - to jest baleron owinięty sznurkiem :))))
    I chyba nie czuje się zbyt komfortowo w tej roli, chociaż jest nad wyraz atrakcyjny.
    pozdr.Vslv

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za odpowiedź co do kapelusza ,do Warszawy mam za daleko żeby się specjalnie po kapelusz wybierać ;]
    Pozdrawiam
    Marcelo

    OdpowiedzUsuń
  7. podoba mi się odcień żółci rękawiczek ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna jest ta torba! I na dodatek skórzana- dobry zakup:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Vislavie, dawno mnie tu nie było i co widzę? Zeszczuplałeś wyraźnie. To lato, czy dieta? :)

    A torba rzeczywiście zacna.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam
    #Marcelo - Warszawę podałem przykładowo. W sumie prawie w każdej miejscowości można znaleźć sklep z kapeluszami. Skoczów pojawia się w wielu miejscach

    # Kurczak - to jest typowy żółty kolor dla rękawic ochronnych. Można poszperać w lepszych sklepach technicznych i znaleźć niezłe żółte skórzane rękawiczki

    # Mariam - tak

    # Sabbath - to tylko dieta, a dla niektórych aż - jednak nic specjalnego i wyrafinowanego. Po prostu "odstawiłem" wszelkie słodkie/słodzone rzeczy, tłuste nabiały i mięsa. Z wyraźnie ponad 80kg wróciłem do swojej właściwej 75-76kg wagi. Bardziej względy zdrowotne niż estetyczne, chociaż te drugie i lepsza kondycja są też ważne.

    pozdr.Vslv

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja ciekaw jestem, skąd bierze Pan te wszystkie bolo taje - kusi mnie załatwienie sobie jakiegoś od dłuższego czasu, ale w Polsce w żadnym sklepie nie widziałem.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Alek

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Alek,
    Z tego typu ozdób, tylko jedna z wilkiem to jest typowe 'bolo tie',
    pozostałe dwie, a ostatnio trzecia to różne zapinki.
    Swoje bolo kupiłem 2-3 lata temu na festiwalu country w Sułomino. Rzeczywiście w sklepach raczej nie widuję.
    Pozostają odwiedziny jakiegoś festiwalu, internet, być może jakieś sklepy jeździeckie.
    przykładowy sklep internetowy

    pozdr.Vslv

    OdpowiedzUsuń

Witam,
dziękuję za wszelkie komentarze, komplementy i nagany.
Niemniej jednak proszę się powstrzymać z reklamowaniem czegokolwiek i kogokolwiek!!!!
dzk b Vslv