czwartek, 14 lutego 2013

czapka rybaka

Jest wiele określeń tego bardzo tradycyjnego nakrycia głowy. Występuje ono w różnych miejscach w wielu dość podobnych do siebie odmianach.
Ja mam na głowie czapkę rybacką w swojej najprostszej wersji bez zbytecznych ozdobników w postaci różnych taśm. Jedynie guzik ma emblemat kotwicy.
Bardzo podobna jest nasza prosta chłopska maciejówka.

Dobra czapka tego rodzaju jest uszyta z solidnego wełnianego sukna i ma skórzany potnik. Dobrze służy przez wszystkie pory roku. Oczywiście nie jest tak elegancka, jak kapelusz.
Jednak wyglądem z pewnością przewyższa wszelkie dziane wełniane czapki.















pozdr.Vslv

2 komentarze:

  1. Vslvie,

    Kupiłem w SH taką czapkę rybaka i mam jedno pytanie - czy nie osciska Ci się na czole brzeg potnika?
    Czapka bardzo dobrze leży mi na głowie, w jednym miejscu na dł ok 4 cm odciska się ten brzeg i po zdjęciu mam taką krępujacą czerwoną pręgę.
    Może wiesz jak to zniwelować? Masz smykałkę do przeróbek i samodzielnych ulepszeń jak pamiętam

    Pozdrawiam
    paero123

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!
      to może być kwestia uformowania kształtu zazwyczaj dość sztywnego daszka czapki. Jeżeli jest płaski spróbuj nadać mu bardziej wygięty kształt na półkolisty. Wyginając brzegi do dołu zmienisz kształt/przyleganie potnika do czoła. Jest to kwestia kilku prób dla otrzymania optymalnego kształtu.

      pozdr.Vslv

      Usuń

Witam,
dziękuję za wszelkie komentarze, komplementy i nagany.
Niemniej jednak proszę się powstrzymać z reklamowaniem czegokolwiek i kogokolwiek!!!!
dzk b Vslv